Krízový plán
Plán riešenia krízovej situácie v súvislosti s výskytom ochorenia COVID – 19 v zariadení sociálnych služieb Jazmín n.o.
1. Prevencia (predchádzanie výskytu nákazy v zariadení)
Klienti:
- Vyvesenie informácií o koronavíruse, o príznakoch , o správnom umývaní rúk atd.
- Zvýšená dezinfekcia (3x denne dezinfekcia kľučiek, vypínačov, zábradlí)
- Zvýšená dezinfekcia povrchov (podlaha, stoličky, nábytok)
- Zabezpečenie rúšok, dohľad nad ich dezinfekciou
- Povinné nosenie rúšok klientov mimo svojej izby
- Denné meranie teploty
- Bezdotykový dávkovač dezinfekcie pri vchode
- Pravidelné komunity – informovanie o aktuálnej situácii
- Obmedzenie slobody pohybu – len nevyhnutne a max.1x denne nákup, lekár, lekáreň
Zamestnanci:
- Pravidelné informovanie zamestnancov o aktuálnej situácii, o preventívnych opatreniach, podávanie informácií o spôsobe ochrany pred nákazou,
- Zabezpečenie nevyhnutných ochranných pomôcok zo strany zamestnávateľa Preventívne rúška, jednorazové rukavice, dezinfekčné prostriedky, bezdotykový dávkovač dezinfekcie
- Denné meranie teploty všetkých zamestnancov
2. Príprava na krízovú situáciu:
- Vytvorenie krízového štábu v zariadení a podporného štábu (predseda SR, primátorka, predseda DR)
- Vypracovanie zoznamu zamestnancov s telefónnymi číslami (so súhlasom zamestnanca), ktorí vyjadria ochotu v prípade karantény v zariadení zotrvať v krízovej službe 24/7 po dobu 14 dní. Tento zoznam sa v prípade karantény odosiela na príslušné úrady a orgány resp. krízové štáby štátnej a verejnej správy ako podklad na rokovanie o zozname personálu potrebného k prevádzke sociálnej služby.
- Príprava zoznamu odporúčaného osobného vybavenia pre zamestnancov v prípade ich zotrvania v karanténe, a to najmenej na 14 dní, a tento zoznam odovzdať všetkým zamestnancom (lôžkoviny, osobná hygiena atď.).
- Všetci zamestnanci musia mať kontakt na riaditeľa alebo poverenú osobu, aby v prípade kontroly Políciou SR pri vstupe z/do karantény mohli preukázať svoje oprávnenie k vstupu resp. k odchodu.
- Vypracovanie zoznamu klientov s uvedením ošetrujúceho lekára a s prehľadom užívaných liekov
- Príprava plánu reorganizácie činnosti v rámci poskytovanej sociálnej služby, čo bude náplňou práce pre každého zo zamestnancov, ktorý zostane v krízovej službe, plán redukcie základných činností
- Príprava plánu na presťahovanie a zlúčenie priestorov (priestorová redukcia služby, presuny klientov a pod.)
- Príprava plánu, kde a ako budú zamestnanci v krízovej službe nocovať, príprava lôžok, lôžkovín a pod.
- Vypracovanie krízového jedálneho lístka ( aj v prípade, že budeme nútení improvizovať s nedostatkom potravín), vytvorenie zásob základných potravín na cca 7 až 14 dní, príprava náhradného variantu – dodávka stravy externe
- Príprava zásob ochranných pomôcok, materiálu na dezinfekciu, zásoby zdravotníckeho materiálu (lieky na zníženie teploty, kvapky, sirup na kašeľ, vitamíny), príprava kontaktov na krízové orgány, ktoré zabezpečujú ochranné pomôcky
- Príprava zásoby plastových vriec pre prípad výpadku odvozu odpadu, príprava miesta na ukladanie odpadu (Hater s.r.o. dodá kontajner na kontaminovaný odpad)
- V prípade úmrtia príprava kontaktov na pohrebnú službu, príprava miesta na uloženie tela zomrelých pre prípad výpadku pohrebnej služby.
- Zabezpečenie hotovosti v pokladni Jazmín n. o.
- Pre prípad, že klienti s COVID 19 nebudú prevezení do zdravotníckeho zariadenia je vypracovaný plán izolácie klientov a personál (priestory sociálneho oddelenia, prostredníctvom Okresného úradu – odbor Civilnej ochrany máme zabezpečené poľné lôžka) - priestor pre izoláciu aspoň 10% klientov
3. Realizačná fáza - Krokovník v prípade podozrenia z nákazy COVID19
Zistenie osoby nakazenej virózou v niektorom zo zariadení je potrebné, aby ktorýkoľvek službukonajúci zamestnanec OKAMŽITE NAHLÁSIL:
|
RIADITEĽKE : Mgr. Viera Mrázová / +421905342880
|
RIADITEĽKA ihneď kontaktuje: predsedu Správnej rady a zakladateľa n. o. Mestský úrad Handlová (primátorka a zástupca primátorky)
|
1.Predseda Správnej rady Jazmín n.o. - pán Dušan Klas 2.Primátorka Mgr. Silvia Grúberová 3.Predseda Dozornej rady Jazmín n.o. Ing. Radoslav Iždinský |
RIADITEĽKA ihneď kontaktuje: Regionálny úrad verejného zdravotníctva a príslušných všeobecných lekárov
SOCIÁLNA PRACOVNÍČKA zorganizuje vyšetrenie všetkých klientov a zamestnancov prevádzky zariadenia s uvedenými inštitúciami
|
RÚVZ PRIEVIDZA: 046/5192026 koronavirus@ruvzpd.sk Lekári: MUDr. Čentíková MUDr. Holos MUDr. Vlčková MUDr. Špleha MUDr. Smoreková MUDr. Reveszová MUDr. Procházková MUDr. Pastuchová |
PREVENTÍVNE UZAVRETIE PREVÁDZKY zariadenia, kde boli príznaky ochorenia zistené do izolácie (nikto neodchádza ani neprichádza) |
PRÍKAZ VYDÁ RIADITEĽKA
|
14 DNÍ KARANTÉNY v prevádzke v prípade, že nákaza nebola potvrdená
|
Nariadi RÚVZ (Regionálny úrad verejného zdravotníctva) |
V prípade potvrdenia nákazy PRESUNUTIE NAKAZENEJ OSOBY do Karanténnej zóny (priestory sociálneho oddelenia)
|
PRÍKAZ VYDÁ RIADITEĽKA podľa spracovaného krízového plánu
|
Zapojenie zamestnancov v rámci karantény – KORONA tímy / KRÍZOVÉ SLUŽBY
|
Zamestnanci, ktorí budú počas karantény slúžiť udelili vopred súhlas. Mená a kontakty budú zverejnené na nástenke.
|
INFORMOVANIE OPATROVNÍKOV A RODINNÝCH PRÍSLUŠNÍKOV KLIENTA s pozitívnym testom COVID 19 a zotrvanie s nimi v telefonickom, alebo mailovom kontakte.
|
Vykoná sociálna pracovníčka na základe vypracovaného zoznamu klientov s kontaktmi
|
Spolupráca so zakladateľom, telefonická informácia o situácii a žiadosť o bezodkladné DODANIE ĎALŠÍCH OCHRANNÝCH PROSTRIEDKOV, RUKAVÍC, OCHRANNÝCH OBLEKOV, OKULIAROV. Tieto prostriedky budú distribuované okamžite na základe našej žiadosti.
|
Primátorka / kontakt Predseda SR/kontakt Okresný úrad – odbor Civilnej ochrany – Ing. Krovina/kontakt RÚVZ Prievidza so sídlom Nemocničná 8, Bojnice – kontakt TSK/ kontakt Štátne hmotné rezervy/kontakt
|
Poskytovanie služby v infikovanom priestore - Karanténna zóna Jazmín n.o. pre COVID 19 (izolačný priestor) s obmedzením kontaktu s ostatnými |
Službukonajúci pracovník
|
Upozornenie zamestnancov na pracovný režim, kedy je nutné poskytovať - základnú činnosť a šetriť vlastný organizmus častejšími prestávkami v práci |
Zabezpečí riaditeľka
|
Oslovenie záložného tímu pre prípad nutnosti výmeny zamestnancov |
Meno/ kontakt
|
Zaistenie celodennej stravy a ďalších základných potrieb pre zamestnancov a klientov v infikovanom priestore - Karanténna zóna |
Meno/ kontakt
|
Zabezpečenie nevyhnutných nákupov ako pre klientov tak pre zamestnancov v infikovanom priestore - Karanténna zóna |
Meno/ kontakt |
Zabezpečenie prania bielizne – oddelená cesta v infikovanom priestore - Karanténna zóna |
Meno/ kontakt |
V prípade potreby - Kontaktovanie psychológa/supervízora s informáciou, že budú využité konzultácie po telefóne.
|
RIADITEĽ/KA kontaktuje: Psychológ: Meno /kontakt Supervízor: Mgr. Roman Mojš /kontakt |
PRIEBEŽNÉ MONITOROVANIE STAVU KLIENTOV A ZAMESTNANCOV v infikovanom priestore - Karanténna zóna |
KRÍZOVÝ ŠTÁB ZARIADENIA
|
Pravidelné stretnutia tímu, priebežní vyhodnocovanie situácie, snaha o upokojenie situácie v areáli, ktorá bude neštandardná |
KRÍZOVÝ ŠTÁB ZARIADENIA
|
Priebežné podávanie informácií Správnej rade, Dozornej rade, primátorke a spolupráca s RÚVZ
|
RIADITEĽKA
|
Priebežné hygienické opatrenia |
Podľa odporúčaní RÚVZ
|
V prípade potreby a úmrtia prijímateľa sociálnych služieb kontaktovať pohrebnú službu. Kontaktovanie zabezpečí: Službukonajúci personál alebo ktorýkoľvek zamestnanec |
nonstop služba (vývoz zosnulého) – kontakt: Parte s.r.o. -
|