Podmienky prijatia do útulku
Ako si vybaviť poskytovanie sociálnej služby u nás?
Pokyny a tlačivá
Podmienky prijatia do zariadenia sociálnych služieb upravuje zákon NR SR č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb.o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov (ďalej zákon o sociálnych službách).
Naše zariadenie sociálnych služieb Jazmín n.o. poskytuje sociálne služby v útulku podľa § 26 zákona o sociálnych službách fyzickej osobe v nepriaznivej životnej situácii podľa §2 ods.2, písm. a) a i), ktorá nemá zabezpečené ubytovanie alebo nemôže doterajšie bývanie užívať.
Ak potrebujete pomoc v krízovej životnej situácii Vy alebo Váš príbuzný, je potrebné obrátiť sa na sociálne oddelenie Meststkého úradu alebo priamo na sociálneho pracovníka Jazmín n.o.
K vybaveniu potrebujete:
- Žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby
- Potvrdenie poskytovateľa zdravotnej starostlivosti o bezinfekčnosti a antigénový test na Covid-19 nie starší ako 48 hodín
- Potvrdenie o trvalom pobyte a záväzkoch voči mestu Handlová (komunálny odpad, dane) a potvrdenie o záväzkoch voči Mestskému bytovému podniku v Handlovej (nájomné)
Na základe týchto žiadostí prebehnú nasledujúce kroky:
1.KROK: PRIJÍMACÍ PROCES DO ZARIADENIA SOCIÁLNYCH SLUŽIEB KRÍZOVEJ INTERVENCIE
Konanie o prijatí do zariadenia sociálnych služieb krízovej intervencie sa začína na základe písomnej alebo osobnej žiadosti občana.
V prípade, ak v zdravotnej dokumentácii máte doklad od poskytovateľa zdravotnej starostlivosti nie starší ako 6 mesiacov – (vyšetrenia lekára, prepúšťacia správa z hospitalizácie v nemocnici), môžete kópiu tohto dokladu priložiť k tlačivu „Žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby“.
Následne prebehne prijímací pohovor.
2. KROK: PRIJÍMANIE DO ZARIADENIA SOCIÁLNYCH SLUŽIEB
K uzatvoreniu zmluvy v našom zariadení potrebujete:
- Žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby
- Potvrdenie poskytovateľa zdravotnej starostlivosti o bezinfekčnosti a antigénový test na Covid-19 nie starší ako 48 hodín
- Potvrdenie obce o trvalom pobyte a záväzkoch voči mestu Handlová (komunálny odpad, dane) a potvrdenie o záväzkoch voči Mestskému bytovému podniku v Handlovej (nájomné)
- Potvrdenie o príjme (pracovná zmluva, rozhodnutie o priznaní dávky z ÚPSVaR, kópia rozhodnutia o poberaní dôchodku zo sociálnej poisťovne )
- Doklady o majetkových pomeroch – List vlastníctva, Kúpno-predajnú zmluvu – ak žiadateľ vlastní majetok.
- Osobné veci
3. KROK: EVIDENCIA ŽIADATEĽOV
V prípade, že v našom zariadení nie je voľné miesto, je možné Vás zaradiť do Evidencie žiadateľov o poskytnutie sociálnej služby.
- Zariadenie sociálnych služieb vedie informatívnu evidenciu žiadateľov o poskytovanie sociálnych služieb.
- Žiadosti sú do evidencie zaraďované podľa poradia v akom nám boli doručené
- K nástupu Vás vyzveme na základe výberu z evidencie podľa týchto kritérií:
1. kritérium: naliehavosť aktuálnej životnej situácie žiadateľa. Napr. nepriaznivé poveternostné podmienky najmä zima a hmotná núdza žiadateľa, a iné. Naliehavosť situácie môže ohlásiť žiadateľ, blízky príbuzný, iná osoba, orgán miestnej samosprávy, zariadenie ústavnej starostlivosti (nemocnica).
2. kritérium: poradie žiadateľa v evidencii. Žiadosti sú vybavované v poradí, v akom boli do zariadenia podané, ak nie je stav bezodkladnosti.
3. kritérium: pohlavie žiadateľa. Toto kritérium je dôležité pri dvoj a viacposteľových izbách. Rozhodujúce je tu pohlavie klientov, ktorí na uvoľnenej izbe už bývajú. Na dvojposteľovej izbe môžeme ubytovať spoločne osoby rozdielneho pohlavia len v prípade, že sa jedná o manželov, prípadne muž a žena požiadajú o spoločné bývanie.
4. kritérium: zdravotný stav žiadateľa – podmienkou umiestnenia v zariadení sociálnych služieb krízovej intervencie je schopnosť sebaobsluhy žiadateľa.
4. KROK: PRIJATIE
V prípade, že počas vybavovania potrebných náležitostí si budete potrebovať overiť správnosť pochopenia týchto inštrukcií, alebo budeme mať pochybnosti alebo otázky, kontaktujte nás prosím na nasledovných telefónnych číslach:
046/5198535 0905/342880 |
Mgr. Suchárová Petra Mgr. Viera Mrázová, MBA |
sociálna pracovníčka riaditeľka Jazmín n.o. |
V pracovných dňoch v dobe |
od 08.00 – 14.00 hod. |
|
Súbory na stiahnutie
Názov | Veľkosť | Formát | Dátum | Zoradiť podľa: |
---|---|---|---|---|
Potvrdenie o bezinfekčnosti aktuálne r. 2022 | Veľkosť: 36.5 kB | Formát: docx | Dátum: 19.5.2022 | |
Prílohy k žiadosti o poskytnutie sociálnej pomoci | Veľkosť: 65.1 kB | Formát: pdf | Dátum: 19.5.2022 | |
Ziadosť o zabezpečenie sociálnej služby aktuálna r.2022 | Veľkosť: 168.5 kB | Formát: pdf | Dátum: 19.5.2022 |